Kolejne rozmowy z Północą w sprawie igrzysk

By Republic of Korea from Seoul, Republic of Korea - KoreaNet_Honorary_Reporters_20161024_19, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57282448

Korea Płd. na prośbę Północy zgodziła się na rozmowy na poziomie roboczym w sprawie wysłania przez Pjongjang grupy artystycznej na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu w lutym - poinformowało w sobotę ministerstwo ds. zjednoczenia w Seulu.

Korea Północna zasugerowała przeprowadzenie rozmów na poziomie roboczym w budynku Tongil w północnokoreańskiej części wioski Panmundżom (w strefie zdemilitaryzowanej na granicy między państwami koreańskimi) 15 stycznia, aby omówić wysłanie (północnokoreańskiej) grupy artystycznej

 - przekazał resort w komunikacie.

Japońska agencja Kyodo przypomina, że północnokoreańskie grupy artystyczne, takie jak złożony z samych kobiet i założony przez przywódcę kraju Kim Dzong Una zespół muzyczny Moranbong Band, były w przeszłości wykorzystywane przez reżim w Pjongjangu jako ważne narzędzie szerzenia propagandy.

We wtorek Pjongjang wyraził zgodę podczas rozmów z Południem na wysłanie na igrzyska w Pjongczangu swojej delegacji, złożonej z wysokiej rangi urzędników, sportowców, dziennikarzy i cheerleaderek.

Przedsięwzięcie to będzie sfinansowane przez Seul. Władze Korei Płd. wyszły z taką propozycją w reakcji na noworoczne orędzie Kim Dzong Una, który zadeklarował "otwartość na dialog" z Południem i chęć wysłania delegacji KRLD na igrzyska.

W celu uzgodnienia szczegółów Koree w ubiegłym tygodniu wznowiły kontakt przez specjalną linię łączności w Panmundżomie. Zimowe Igrzyska Olimpijskie w południowokoreańskim Pjongczangu odbędą się w dniach 9-25 lutego.

Źródło: PAP, niezalezna.pl


SONDA
Wczytuję sondę...

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

"Atak paniki": debiut gorący jak wulkan. RECENZJA

Kadr z filmu "Atak paniki" / mat.pras.

Magdalena Fijołek

Dziennikarka w dziale Kultura portalu niezalezna.pl, \"Gazety Polskiej\" i \"Gazety Polskiej Codziennie\".

Kontakt z autorem

W „Ataku paniki” emocje bohaterów sięgają krawędzi, za którą czaić się może już tylko szaleństwo. Nic dziwnego, że kipiący od ekspresji debiut Pawła Maślony jest jednym z najgłośniejszych filmowych wydarzeń sezonu.

Maślona zawiązuje akcję w samym środku zdarzeń - bez ceregieli i na dzień dobry funduje widzom scenę samobójstwa jednego z bohaterów, by minuta po minucie intensyfikować napięcie jeszcze bardziej. Niemal równolegle toczy się kilka historii - zestresowana i ciężarna panna młoda (Julia Wyszyńska) nie może doczekać się męża, uzależniony od gier komputerowych kelner (znakomity Bartłomiej Kotschedoff) pada ofiarą ataku hakerskiego, wracające z wakacji małżeństwo (przezabawni Artur Żmijewski i Dorota Segda) zmaga się z natrętnym współpasażerem, a spragniona miłosnego spełnienia pisarka kryminałów (poruszająca rola Magdaleny Popławskiej) gaśnie w oczach, gdy kolejny mężczyzna odprawia ją z kwitkiem. Gdzieś w domu na przedmieściach, gdy dorośli imprezują, za ścianą nastolatkowie (a wśród nich Nicolas Przygoda znany z „Placu zabaw” Bartosza M. Kowalskiego) wyruszają w swój pierwszy trip po marihuanie, gdzie indziej młoda kobieta (Aleksandra Pisula), podczas spontanicznego spotkania z koleżankami, drży ze strachu przed tym, że wstydliwa prawda o jej karierze zawodowej ujrzy światło dzienne.

Każdy wątek, choć początkowo trudno to dostrzec, łączy się z resztą historii, a akcja została zbudowana w taki sposób, by widz czerpał przyjemność z domyślania się i samodzielnego odkrywania tych połączeń. Podobnie jak we wcześniejszej etiudzie Maślony pt. „Magma”, bohaterowie są doprowadzani na skraj załamania nerwowego, za którym może czaić się już tylko szaleństwo. Atmosferę narastającego napięcia doskonale buduje zarówno obsada (oprócz wymienionych już aktorów Maślona do współpracy zaprosił m.in. Grzegorza Damięckiego, Andrzeja Konopkę, Mirosława Haniszewskiego i Annę Romantowską), ciekawy montaż Agnieszki Glińskiej, jak i przyprawiająca o dreszcz niepokoju muzyka Radzimira Dębskiego.

W finale rodzi się nowy człowiek, którego pojawienie się niejako rekompensuje samobójstwo z pierwszej sceny filmu. Jak się okazuje, to tylko chwilowa ulga, bo ostatnie słowa, jakie padają w filmie, brzmią: „Nic już nie ma”. Debiutujący pełnometrażowo reżyser brawurowo rozprawia się z nękającymi dzisiejsze społeczeństwo „atakami paniki”, chociażby dotyczyły spraw pozornie tak błahych jak kiepski żart internetowego trolla. Wnioski, które wyciągamy z filmu Maślony są gorzkie i zabarwione nihilizmem, ale podane w tak zabawnej i atrakcyjnej formie, że podobnie jak niegdyś obrazy Marka Koterskiego, oprócz smutnej autorefleksji, wywołują uśmiech na twarzy.
 

Źródło: niezalezna.pl, Gazeta Polska Codziennie

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl