Bośnia i Hercegowina: Sprofanowano zabytkowy ołtarz oraz krzyż

/ fot. dimitrisvetsikas1969/ pixabay.com

Do bulwersującego zdarzenia doszło na wzgórzu Križevac w Bośni i Hercegowinie. W diecezji Mostar, sprofanowano krzyż i ołtarz należący do średniowiecznego kompleksu zabytków. Do podobnych aktów dochodziło tam już wcześniej.

Jak podkreśla Radio Watykańskie, symbole te są ważne dla tamtejszych wiernych nie tylko ze względu na swe religijne znaczenie, ale także dlatego, że należą do ich dziedzictwa kulturowego i narodowego. Świadczą o czasach, kiedy wielu ich przodków poniosło śmierć z rąk Turków, nie chcąc zaprzeć się swej wiary.

Wikariusz generalny tamtejszej diecezji zaznacza, że to nie pierwszy raz, kiedy dokonuje się takich aktów wandalizmu. 

Na podstawie poprzednich doświadczeń obawiamy się, że i tym razem winni pozostaną niezidentyfikowani albo okaże się, że są to „nieletni” czy niezrównoważeni psychicznie i dlatego nie zostaną ukarani 
– mówi ks. Zeljiko Majič.

Źródło: radiovaticana.va, niezalezna.pl


SONDA
Wczytuję sondę...

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Niemcy w panice po katastrofie w Genui. „Prawie co trzeci most do remontu”

/ fot. pixabay.com

Niemieccy inżynierowie biją na alarm: nawet co trzeci most w Niemczech może wymagać remontu, koniecznego do tego, by nie powtórzyła się historia z Genui. Widać także zdecydowaną różnicę w jakości mostów między wschodnią i zachodnią częścią kraju.

Choć w Niemczech istnieje około 140 tysięcy mostów i wiaduktów, to wiele z nich pochodzi z lat 60 i 70. XX wieku. Ich stan techniczny realnie zagraża bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego. Szacuje się,że co ósmy most może posiadać poważne wady techniczne.

Prawie jedna trzecia z nich wymaga remontu, przy czym występują tu spore różnice między wschodnią i zachodnią częścią kraju, co wiąże się z inwestycjami drogowymi po zjednoczeniu Niemiec. Mosty na terenie b. NRD są dziś w dużo lepszym stanie technicznym, niż te w landach zachodnich

- mówi w rozmowie z telewizją ARD inż. Martin Mertens, specjalista od budowy mostów na Uniwersytecie w Bochum.

W niektórych mostach brakuje paru prętów w barierkach, ale są też takie, w których wykryto poważne rysy lub rozległą rdzę. Dlatego wprowadza się ograniczenia prędkości jazdy lub ograniczenia tonażowe pojazdów, które jeżdżą przez dany most. Federalne ministerstwo transportu zwiększa środki finansowe na naprawę mostu, dodatkowo ma zamiar umieszczać w konstrukcjach mostów czujniki, wykrywające każde osłabienie.

Do katastrofy budowlanej we Włoszech doszło w Genui. Oddany do użytku w 1967 r. wysoki most autostrady A10 długości prawie 1200 m zawalił się we wtorek o godzinie 11:50 w trakcie gwałtownej ulewy nad miastem. Świadkowie zdarzenia relacjonowali, że wszystko zaczęło się od tego, jak piorun uderzył w filar wiaduktu.

CZYTAJ WIĘCEJ: Dlaczego runął wiadukt w Genui? „Dzisiaj taka konstrukcja byłaby już niedopuszczalna”

Źródło: dw.com, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl