Zmiana na stanowisku p.o. prezesa Alior Banku

/ mat. pras.

12 marca 2018 roku Rada Nadzorcza Alior Banku S.A. po przyjęciu rezygnacji Michała Chyczewskiego z pełnienia funkcji wiceprezesa Zarządu i p.o. prezesa Zarządu Alior Banku, powierzyła kierowanie pracami Zarządu wiceprezes Zarządu Katarzynie Sułkowskiej, związanej z Alior Bankiem od początku jego tworzenia.

Katarzyna Sułkowska ukończyła Akademię Ekonomiczną w Krakowie z dyplomem w dziedzinie finansów i bankowości. Z Alior Bankiem związana jest od momentu jego powstania, to jest od 2008 r. W obecnym Zarządzie Alior Banku odpowiadała za Obszar Ryzyka, a w poprzednich również za Operacje. Przygotowała i stworzyła politykę kredytową banku, założenia produktowe i metodologiczne. W latach 2002-2007 była zatrudniona w Banku BPH na stanowisku dyrektora zarządzającego Departamentem Windykacji Detalicznej. W tym czasie przeprowadziła proces połączenia struktur windykacyjnych banków BPH i PBK, wdrożyła nowy system windykacji oraz wspierający ten proces system informatyczny. Przeprowadziła również jedną z pierwszych na rynku polskim pakietowych sprzedaży wierzytelności. W latach 1998-2001 pracowała w Citibank Polska, gdzie pełniła funkcję naczelnika w Departamencie Windykacji. Katarzyna Sułkowska była współautorką strategii „Cyfrowego buntownika”. Odpowiadała też ze wdrożenie wielokrotnie nagradzanych na świecie innowacji Alior Banku. Teraz w obszarze jej działań priorytetowych będzie rozwój IT i innowacji oraz uruchomienie iLab ukierunkowanego na współpracę z klientami oraz poprawę ich doświadczeń. 

Zarząd pod moim kierownictwem będzie kontynuował realizowanie działań związanych z operacjonalizacją strategii „Cyfrowego buntownika”, w szczególności wzmacniając pozycję banku w segmencie mikro- i małych przedsiębiorstw, zwiększając liczbę klientów z główną relacją bankową w obszarze klienta detalicznego, a także wdrażając własną metodykę zarządzania zasobami IT (AGILOR) oraz Model Zarządzania Innowacjami Alior Banku w celu umocnienia przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię. Bank będzie dalej dynamicznie rozwijał się, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej pozycji kapitałowej i płynnościowej. Jestem przekonana, że zapewni to dalszy szybki wzrost Alior Banku i wzmocni jego pozycję rynkową 

– powiedziała Katarzyna Sułkowska, wiceprezes Zarządu p.o. prezes Zarządu Alior Banku.

Rada Nadzorcza, przyjmując rezygnację Michała Chyczewskiego, podziękowała mu za przygotowanie planu operacjonalizacji strategii oraz szybkie przystąpienie do jego wdrożenia. W przekonaniu Rady Nadzorczej zasadnicze znaczenie dla Banku miało niezwykle efektywne zakończenie restrukturyzacji po przejęciu wydzielonej części Banku BPH. Było to głównym powodem poprawy bieżących wyników banku w drugiej połowie 2017 r. w stosunku do oczekiwań rynku. Efektem docenienia poprawy sytuacji finansowej banku była decyzja agencji ratingowej Fitch o poprawie perspektywy ratingu z neutralnej na pozytywną. Bank podał, że na koniec roku współczynnik na kapitale Tier 1 wyniósł 12.1% (w stosunku do 11.3% na koniec 2016 roku), współczynnik TCR – 15.2% (w stosunku do 13.6% na koniec 2016 roku), a wskaźnik płynności LCR 124%. 

Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom za miniony okres pracy nad umacnianiem pozycji Alior Banku w polskim sektorze bankowym. To był przełomowy okres dla naszej organizacji. Do sukcesów banku należy zaliczyć: przyjęcie i rozpoczęcie operacjonalizacji strategii „Cyfrowego buntownika”, otwarcie oddziału w Rumunii, wdrożenie nowej bankowości cyfrowej, istotne wzmocnienie pozycji Banku na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Pod względem rentowności i efektywności kosztowej Alior Bank znajduje się już teraz w czołówce rynku bankowego w Polsce i jednocześnie utrzymuje wysokie tempo wzrostu organicznego. Życzę nowej prezes, aby dalej efektywnie realizowała nakreślony przez Zarząd plan efektywnego rozwoju Alior Banku

– powiedział Michał Chyczewski, ustępujący wiceprezes Zarządu i p.o. prezesa Zarządu. 

12 marca Rada Nadzorcza uzupełniła również skład zarządu, powołując Marcina Jaszczuka na stanowisko wiceprezesa Zarządu Alior Banku. 

Marcin Jaszczuk posiada 14-letnie doświadczenie w sektorze finansów. Od 2014 r. pracuje w PZU, gdzie odpowiada za obszar współpracy z instytucjami finansowymi i spółkami grupy PZU. Wcześniej był również wiceprezesem spółki Saski Partners, specjalizującym się w finansach korporacyjnych. W swojej karierze zawodowej był też związany z Eurus Capital, JP Morgan, Deloitte oraz Hexeline i zajmował się analizą biznesową. W 2007 r. ukończył Uniwersytet Łódzki, uzyskując dyplom z ekonometrii. 


Nowy skład Zarządu Alior Banku kształtuje się następująco:
Katarzyna Sułkowska – wiceprezes Zarządu, pełniąca obowiązki prezesa Zarządu 
Filip Gorczyca – wiceprezes Zarządu,
Sylwester Grzebinoga, wiceprezes Zarządu,  
Marcin Jaszczuk – wiceprezes Zarządu,
Urszula Krzyżanowska-Piękoś – wiceprezes Zarządu,
Celina Waleśkiewicz – wiceprezes Zarządu.

Źródło: niezalezna.pl


SONDA
Wczytuję sondę...

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Szkoleniowy „Parasol” z terytorialsami

/ mat arch.

3. Podkarpacka Brygada Obrony Terytorialnej oraz przedstawiciele sztabów kryzysowych samorządów terytorialnych spotkali się, aby odbyć pierwsze pilotażowe szkolenie w ramach programu „Parasol”.

Dwudniowe szkolenie (20-21 czerwca) w ramach programu „Parasol” odbyło się w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim oraz na obiektach koszarowych 3. Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej im. płk. Łukasza Cieplińskiego. W warsztatach licznie udział wzięli przedstawiciele zajmujący się na co dzień sprawami zarządzania kryzysowego w urzędach gmin, starostwie rzeszowskim, urzędzie miasta Rzeszowa oraz w urzędzie wojewódzkim na czele z Dyrektorem Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Ponadto swoją obecnością zaszczycili przedstawiciele podkarpackiej policji, żandarmerii wojskowej, żołnierze i pracownicy resortu obrony narodowej Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej (WOT) oraz 3. Podkarpackiej Brygady.

Uczestnicy podczas szkolenia zostali zapoznani z możliwościami WOT w zakresie wsparcia, jakiego gotowi są udzielić żołnierze służący w szeregach 3.PBOT podczas sytuacji kryzysowych, które mogą wystąpić na terenie Podkarpacia. Podczas Warsztatów poruszono między innymi kwestie wypracowania propozycji rozwiązań zapewniających sprawną koordynację udziału żołnierzy WOT w działaniach na czas klęski żywiołowej w gminach, czy powiatach na terenie całego województwa.

W ramach szkolenia przedstawiona została również dotychczasowa, dobra współpraca podkarpackiej Brygady OT z organami administracji publicznej oraz służbami działającymi na terenie województwa podkarpackiego. Podczas szkolenia zapoznano także przedstawicieli sztabów kryzysowych ze sprzętem jakim dysponuje brygada, by sprawnie i szybko nieść pomoc mieszkańcom w czasie kryzysu lub klęski żywiołowej.

W główną misję „Terytorialsów” działających w stałych rejonach odpowiedzialności formującej się 3. Brygady Obrony Terytorialnej na Podkarpaciu wpisane jest niesienie pomocy i wspieranie społeczności lokalnej. Zatem wykonywanie wyznaczonych zadań w sytuacjach kryzysowych lub klęsk żywiołowych jest naszym nadrzędnym celem. Projekt „Parasol” ma za zadanie skrócić czas użycia żołnierzy WOT oraz usprawnić niesienie pomocy dla lokalnej społeczności, samorządów oraz służb ratowniczych, które potrzebują wsparcia w swoich działaniach podczas kryzysu.

Źródło: 3. BOT / MON

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl