Niemcy podpatrują polskie manewry

/ mat. 11. LDKPanc. / http://11ldkpanc.wp.mil.pl/pl/101_3268.html

Żołnierzy 11. Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej, ćwiczących w Centrum Symulacji i Komputerowych Gier Wojennych Akademii Sztuki Wojennej (CSiKGW/ASW) w Warszawie w ramach manewrów Bóbr-18 obserwował dziś przedstawiciel Bundeswehry — generał brygady Markus Laubenthal.

Dowódca 1. Dywizji Pancernej Bundeswehry, generał Laubenthal (na zdj. w środku) wraz delegacją niemieckich żołnierzy, obserwował ćwiczenie dowódczo - sztabowe wspomagane komputerowo pk. BÓBR-18. Przybyłą niemiecką delegację powitał dowódca Czarnej Dywizji, generał dywizji Stanisław Czosnek. 

Następnie generał Laubenthal w syntetyczny sposób został zapoznany z tematem, celami i zagadnieniami szkoleniowymi taktycznymi i operacyjnymi realizowanymi podczas ćwiczenia. Ponadto płk dr inż. Marek Sołoducha, szef CSiKGW/ASW zapoznał gości z historią, strukturą i możliwościami, jakie posiada kierowana przez niego instytucja oraz celami, dla których została powołana. Kolejnym punktem wizyty było zapoznanie ze strukturą, rozmieszczeniem oraz zadaniami realizowanymi przez kierownictwo ćwiczenia — podaje oficjalny portal Czarnej Dywizji.

Ponadto delegacja odwiedziła ćwiczących żołnierzy na stanowiskach dowodzenia: 10 i 34 Brygady Kawalerii Pancernej oraz 23. Śląskiego pułk artylerii. Dowódcy zaprezentowali generałowi Laubenthalowi organizację stanowiska dowodzenia oraz w syntetyczny sposób przedstawili bieżącą sytuację taktyczną i aktualnie realizowane zadania — czytamy.

Czarna Dywizja już od wielu lat współpracuje z 1. Dywizją Pancerną Bundeswehry. Obie dywizje są dla siebie instytucjami partnerskimi. 

Źródło: 11. LDKPanc.

SONDA
Wczytuję sondę...

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Minister sprawdza Lotnisko Chopina

/ Adrian Grycuk; creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/deed.en

Pod koniec lipca minister infrastruktury Andrzej Adamczyk upoważnił departament kontroli do zbadania PPL, które zarządza Lotniskiem Chopina - pisze "Puls Biznesu". Kontrola ma dotyczyć m.in. polityki zatrudniania i wynagradzania pracowników PPL.

"Kontrola w PPL dotycząca realizacji polityki zatrudniania i wynagradzania pracowników PPL oraz działań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu lotniczego na Lotnisku Chopina w Warszawie nie została jeszcze zakończona. Obecnie trwa analiza zebranych dokumentów oraz wyjaśnień udzielonych przez PPL. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie projektu wystąpienia pokontrolnego"

- mówi "Pulsowi Biznesu" Szymon Huptyś, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.

Z informacji "PB" wynika, że w sierpniu PPL dostał kilkanaście trudnych pytań. Najważniejsze: kiedy został opracowany i zatwierdzony plan generalny dla lotniska. "To jeden z kluczowych dokumentów, obowiązkowy dla każdego portu, wymagany przez Prawo Lotnicze. Ostatni plan generalny dla Lotniska Chopina był przygotowany w 2015 r. jeszcze przez poprzednika obecnego prezesa" - twierdzi "PB", cytując jednego ze swych rozmówców.

Wówczas - jak pisze gazeta - warszawski port planował rozbudowę za 250 mln zł, która miała pozwolić na zwiększenie przepustowości do 22 mln pasażerów. Projekt miał ruszyć w 2016 r. Za czasów Mariusza Szpikowskiego, który został szefem PPL, większych inwestycji jednak nie było: spółka kupiła m.in. elementy do toalet dla niepełnosprawnych, lampy do drogi startowej, urządzenia rentgenowskie do kontroli bagażu - pisze "PB".

Jak czytamy, w tym roku na lotnisku Chopina, które w 2017 obsłużyło 15,75 mln pasażerów, została wprowadzona cisza nocna. Planowane inwestycje - rozbudowa terminala i więcej płyt postojowych - mają zwiększyć przepustowość dróg startowych z 38 do 50 operacji na godzinę, a dzięki cichszej flocie liczba operacji na dobę urośnie z 650 do 800 - podaje "PB".

Mariusz Szpikowski zapewnia, że na Lotnisku Chopina wszystkie inwestycje są realizowane zgodnie z planem przebudowy.

Według "Pulsu Biznesu" inna kwestia, o którą pytają kontrolerzy Ministerstwa Infrastruktury, dotyczy "spraw pracowniczych": pozwów ok. 30 zwolnionych osób, z których większość dochodzi swoich praw w sądzie pracy i rejestru spraw sądowych. Jest też prośba o przedstawienie tabeli wynagrodzeń w latach 2016-18 i zasad udostępniania pojazdów służbowych przez szefa PPL

Źródło: Puls Biznesu, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl