Bankowość elektroniczna iPKO umożliwia samodzielne otwarcie sklepu internetowego 

/ Fotolia

Małe i średnie firmy w Polsce poszukują źródeł finansowania swojej działalności. Banki starają się przygotować dla nich jak najkorzystniejszą ofertę kredytową, leasingową i faktoringową. W Polsce działa ponad 1,9 mln firm, z których zdecydowana większość to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (99,8 proc).

Udział MSP w tworzeniu PKB na przestrzeni ostatnich lat systematycznie rośnie i według ostatnich dostępnych danych przekroczył 50 proc. Odgrywają więc one kluczową rolę w gospodarce kraju. Jednak rosnąca konkurencja zmusza przedsiębiorstwa do ciągłego różnicowania oferty, a to wymaga dostępu do kapitału i źródeł finansowania. Atrakcyjna oferta banków sprzyja rozwojowi firm, które do niedawna były zmuszone finansować się głównie ze środków własnych, co hamowało ich rozwój.

Firmy potrzebują pieniędzy na inwestycje w nowe technologie, ale także w nowe procesy obsługi klienta oraz szkolenia. Posiłkują się m.in. dotacjami i subwencjami, środkami z funduszy pomocowych, chętnie sięgają jednak też po kredyty – zwłaszcza na preferencyjnych warunkach, specjalne linie kredytowe, dopłaty do kredytów bankowych czy gwarancje kredytowe i poręczenia pożyczek. 

W utrzymaniu płynności finansowej najbardziej pomocne będą kredyty obrotowe, które przeznaczone są na finansowanie bieżącej działalności, czyli zakup towarów i materiałów, wyposażenia etc. Najpopularniejsze są kredyty w rachunku bieżącym, pozwalające na regulowanie płatności do określonego limitu. Inną opcją są kredyty inwestycyjne, które pomagają w rozwoju nowoczesnych technologii, pozwalają na wprowadzenie nowych rozwiązań i późniejsze oszczędności. Za pieniądze z takiej pożyczki przedsiębiorca może zakupić nowoczesną maszynę czy też zbudować linię technologiczną. Mikro oraz małe przedsiębiorstwa mogą skorzystać również z pożyczek przyznawanych na preferencyjnych warunkach gwarantowanych przez państwo. Przykładem takiego rozwiązania są kredyty z gwarancją de minimis, które mogą mieć charakter zarówno obrotowy, jak i inwestycyjny. 

Bardzo popularnym wśród firm z sektora MSP narzędziem finansowym jest leasing, pozwalający na zakup urządzeń i maszyn bez konieczności wyłożenia jednorazowo dużej sumy pieniędzy. Przedsiębiorcy mają do wyboru leasing operacyjny oraz finansowy. W tym pierwszym przedmiot leasingu pozostaje własnością leasingodawcy, który jest odpowiedzialny za dokonywanie odpisów amortyzacyjnych. W przypadku leasingu finansowego to leasingobiorca wykazuje dany składnik majątku w ewidencji środków trwałych i amortyzuje go. Produktem poprawiającym płynność finansową, z którego korzystają obecnie również małe i średnie firmy, jest także faktoring. Pozwala on na odzyskanie kapitału w przypadku faktur z odroczonym terminem płatności, poprzez przejęcie przez faktora pieniężnej wierzytelności handlowej przed terminem jej płatności. 

Wraz z rozwojem bankowości elektronicznej pojawiają się nowe rozwiązania dla klientów firmowych. Jednym z nich jest asystent firmowy, który zapewnia pełną kontrolę finansów firmy przez całą dobę. Jest to nowoczesna aplikacja wspierająca zarządzanie przychodami i kosztami biznesu o każdej porze dnia z dowolnego miejsca. Aplikacja połączona jest z kontem firmowym klienta prowadzonym w PKO BP, co umożliwia bieżącą kontrolę płynności i kosztów. Klient otrzymuje SMS-em lub mailem informację o konieczności opłacenia składek ZUS lub złożeniu deklaracji VAT. Dodatkowo w aplikacji zapisywane są automatycznie kontakty do partnerów biznesowych, co w znacznym stopniu ułatwia dalszą współpracę.

Dla przedsiębiorców planujących rozpoczęcie sprzedaży w sieci  PKO Bank Polski we współpracy z Shoplo wprowadził możliwość samodzielnego otwarcia sklepu internetowego z poziomu bankowości elektronicznej iPKO. Klienci mogą skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi. Platforma Shoplo umożliwia również m.in. pobieranie szczegółowych raportów sprzedaży, segmentację bazy klientów oraz tworzenie akcji marketingowych zwiększających sprzedaż (np. produkt dnia, rabaty czy promocje).

Przedsiębiorca na bieżąco może śledzić stan magazynów, zrealizowanych zamówień oraz zwrotów. Konto firmowe w PKO BP, które jest niezbędne, aby uzyskać dostęp do aplikacji, jest bezpłatne dla rozpoczynających działalność gospodarczą oraz dla klientów aktywnie korzystających z rachunków. 



Łukasz Czech
Departament Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO Banku Polskiego:

Małe i średnie firmy oczekują od banków zarówno dopasowanej oferty produktowej, jak i wsparcia w codziennym prowadzeniu biznesu, dlatego jako bank cały czas poszerzamy zakres usług dla swoich klientów. PKO Bank Polski jest liderem technologicznym krajowego sektora bankowego, od lat angażujemy się w projekty ułatwiające klientom dostęp do usług mobilnych i internetowych – nie tylko związanych z bankowością. W ostatnim czasie udostępniliśmy naszym klientom firmowym kolejne usługi w bankowości elektronicznej. Nowe rozwiązania to asystent firmowy, zapewniający pełną kontrolę finansów firmy przez całą dobę, dzięki bankowości online oraz e-sklep umożliwiający założenie sklepu internetowego za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO. Obok pomocy w zaprojektowaniu i zarządzaniu nowoutworzonym sklepem internetowym ciekawe są również rozwiązania marketingowe, jakie zapewnia nowe rozwiązanie, m.in.: możliwość tworzenia akcji reklamowych (np. produkt dnia, rabaty czy promocje). Platforma zapewnia podłączenie do popularnych kanałów sprzedaży i innych platform e-comerce, dzięki czemu dotarcie do nowych klientów staje się szybsze i łatwiejsze. Cały portal zintegrowany jest z wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi. Ale to nie wszystko, aktualnie pracujemy nad szeregiem nowych rozwiązań dla firm pozwalających klientowi m.in. na automatyzację czynności kancelaryjnych i księgowo-podatkowych. Docelowo rozwiązania te będą zintegrowane z już istniejącymi w bankowości elektronicznej usługami dla małych i średnich przedsiębiorstw tj. z aplikacją Asystenta Firmowego.
 

Źródło: niezalezna.pl


SONDA
Wczytuję sondę...

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Minister Emilewicz o wyborach samorządowych. Dlaczego są one tak ważne?

Jadwiga Emilewicz / By EU2017EE Estonian Presidency - Jadwiga Emilewicz, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61176145

Wybory samorządowe są tak ważne, dlatego że decydują jak wygląda nasze życie w najbliższym otoczeniu - powiedziała w Toruniu wiceprezes Porozumienia, minister Jadwiga Emilewicz. Oceniła, że była to wyjątkowa kampania ze względu na poziom zaangażowania w nią "polityków centralnych".

"Dzisiaj ostatni dzień kampanii, ostatnia kampanijna prosta. Kończę rajd po Polsce w Toruniu i z tego bardzo cieszę się. To są bardzo ważne wybory. To mówili o nich pan premier Mateusz Morawiecki, pan prezes Jarosław Kaczyński i pan wicepremier Jarosław Gowin. Te wybory są tak ważne, dlatego, że w samorządach decyduje się jak wygląda nasze życie w tym najbliższym otoczeniu"

- wskazał na konferencji prasowej

Minister przedsiębiorczości i technologii podkreśliła, że samorządy są potrzebne jako partner dla rządu, po to żeby najważniejsze programy adresowane do przedsiębiorców, do wszystkich Polaków mogły realnie mogły do nich dotrzeć.

Podkreśliła, że tegoroczną kampanię samorządową obserwowała w nowej roli - jako minister, ale przez wiele lata zajmowała się samorządami od strony naukowej.

"Muszę powiedzieć, że jest to wyjątkowa kampania. Poziom zaangażowania polityków centralnych w kampanię jest na poziomie kampanii prezydenckiej. Ta kampania generuje wiele emocji, angażuje bardzo wiele osób. Byłam nie tylko na dużych spotkaniach, ale też brałam udział w spotkaniach wieczorami w dzielnicach, na które przychodziło 30, 40, 5O czy 100 osób. Naprawdę poziom emocji, jaki wywołuje dyskusja o przyszłości Polski, jest bardzo wysoki i to jest dobrze"

- mówiła.

Emilewicz wyraziła nadzieję, że za sprawą tak dużej intensywności kampanii stanie się coś, czego nie można było zaobserwować przez ostatnie 15-20 lat, a mianowicie będzie wysoka frekwencja wyborcza.

Wiceszefowa Porozumienia zwróciła uwagę, że wysoka mobilizacja przedstawicieli obozu Zjednoczonej Prawicy i nadanie przez nich wysokiego tempa kampanii, było czymś niestandardowym, bowiem zwykle partie rządzące osiadają na laurach.

Pokreśliła, że Porozumienie w Toruniu na dobrych kandydatów na i ich wybór na radnych powinien dostarczyć nowy impuls rozwojowy dla miasta i województwa kujawsko-pomorskiego.

"Dzisiaj najważniejsze impulsy to tworzenie wysokojakościowych dobrych miejsc pracy, dlatego że hojna perspektywa europejska powoli się kończy. Kończy się przede wszystkim dlatego, że Polska rozwija się tak dobrze i przeciętne PKB Polaka w porównaniu do PKB Europejczyka to jest dzisiaj 73 proc. To co dzisiaj jest wyzwaniem to tworzenie warunków, żeby atrakcyjne inwestycje pojawiały się gminach, miastach i powiatach" - zaznaczyła.

Zdaniem Emilewicz potrzebni są radni, którzy rozumieją przedsiębiorczość, rozumieją przemysł i znają prawo, dzięki czemu będą mogli wykorzystać takie instrumenty, jak specjalna strefa ekonomiczna, która udziela specjalnych przywilejów podatkowych, co sprzyja tworzeniu atrakcyjnych i dobrze płatnych miejsc pracy.

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl